Behandling af personoplysninger i overensstemmelse med reglerne om databeskyttelse er et vigtigt og etisk emne for RN Nordic AB (tidligere Renault Nordic AB).
For RN Nordic AB er beskyttelse af personoplysninger afgørende for at opbygge et tillidsforhold til vores kunder. Derfor har RN Nordic AB til hensigt at sikre størst mulig gennemsigtighed i forhold til behandlingen af personoplysninger.
Formålet med denne privatlivspolitik er at give dig detaljerede oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger samt dine rettigheder og muligheder i denne sammenhæng.
1. Hvem behandler dine personoplysninger.
RN Nordic AB er en privat importør og distributør af bilmærkerne Renault, Dacia of Alpine og reservedele samt relaterede ydelser i Danmark og Sverige.
Producenten og leverandøren af bilerne er Groupe RENAULT. Groupe RENAULT er sammensat af forskellige juridiske enheder i Frankrig og i udlandet som har særskilt ansvar for henholdsvis fremstilling, distribution af køretøjer og reservedele og salg af relaterede ydelser, vedligeholdelse, garanti og finansiering. Renault SAS er koncernens moderselskab og juridisk hovedansvarlig og er beliggende på adressen 13/15 quai le Gallo 92100 Boulogne-Billancourt, Frankrig.
RN Nordic AB har et netværk af autoriserede forhandlere til at sælge køretøjer og relaterede produkter og tjenester.
RN Nordic AB, Groupe RENAULT og/eller netværket af autoriserede forhandlere kan indsamle og behandle personoplysninger om dig. Ansvaret for behandling af dine personoplysninger varierer afhængigt af hvem, som du deler dine personoplysninger med.
Dine personoplysninger behandles af RN Nordic AB og vores danske netværk af autoriserede forhandlere og serviceværksteder («RN» eller «vi») som fælles dataansvarlige.
RN Nordic AB, Box 1021, 164 21 Kista, Sverige, er repræsenteret i Danmark ved RN Danmark, filial af RN Nordic AB, Industriparken 21A, 1., 2750 Ballerup. RN Nordics databeskyttelsesrådgiver (DPO) kan kontaktes ved brev til ovenstående adresse eller via e-mail til privacy.nordic@rnnordic.com
En listen over autoriserede forhandlere og serviceværksteder og deres kontaktoplysninger findes på vores hjemmeside www.renault.dk
I visse tilfælde kan Groupe RENAULT og RN Nordic AB behandle dine personoplysninger som uafhængige dataansvarlige. Renault SAS' databeskyttelsesrådgiver (DPO) kan kontaktes ved henvendelse til Renault SAS, Direction juridique - Délégué à la protection des données, 13/15 quai le Gallo 92100 Boulogne-Billancourt, Frankrig.
2. Hvilke personoplysninger behandler vi
Personoplysninger er alle oplysninger, der kan bruges til at identificere dig enten direkte (fx dit navn) eller indirekte (fx et kundenummer).
Generelt forpligter vi os til udelukkende at behandle personoplysninger, der er nødvendige for at opfylde de formål, hvormed oplysninger er modtaget.
Vores behandling af personoplysninger afhænger af vores interaktion med dig og kan omfatte oplysninger om:
- Identitet og kontaktoplysninger (fx navn, postadresse, e-mailadresse, telefon osv.).
- Oplysninger relateret til din personlige og/eller professionelle situation (familiesituation, socio-professionel gruppe osv.).
- Betalings- og transaktionsoplysninger (betalingstype, tildelt rabat osv.).
- Oplysninger vedrørende kommercielle forhold, især interaktioner og kontrakter (ordrehistorik, eftersalgsservice, serviceaftaler, spil, interaktion med vores callcenter osv.).
- Identifikationsoplysninger om dit køretøj (mærke, model, registrering, VIN-nummer osv.).
- Geolokaliseringsoplysninger (dit samtykke indhentes som påkævet).
- Oplysninger om køretøjets anvendelse (kilometertal, kørsel, brug af multimedie osv.) og, hvor relevant, dets batteri (opladningsniveau osv.).
- For et opkoblet køretøj (connected vehicle) oplysninger om mulig kontrol af køretøjet, batteri (lås/oplås, opladningsprogrammering osv.), køremåde (acceleration, bremsning osv.) eller levering af tilsluttede tjenester eller indbyggede applikationer.
- Oplysninger med henblik på markedsføring.
- Oplysninger vedrørende dine digitale profiler.
- Oplysninger vedrørende brug af vores hjemmesider og apps til mobil samt vores kommunikation (antal besøg, besøgte side, meddelelser osv.).
Oplysninger der måtte være nødvendige for at svare en henvendelse eller opfylde en aftale eller juridisk forpligtelse vil blive fremhævet. Ønsker du ikke at give de påkrævede oplysninger, kan vi muligvis ikke behandle din anmodning eller levere relaterede ydelser.
Vi opfordrer dig til at holde os orienteret om ændringer i dine personoplysninger.
De produkter og ydelser, vi tilbyder, er primært for voksne. Vi behandler derfor ikke oplysninger om børn eller mindreårige.
3. Hvad anvendes personoplysningerne til
Vi vil altid gerne begrunde vores indsamling af personoplysninger herunder formål, omfang og varighed af vores behandling.
3.1 Baggrund for indsamling
Vi indsamler dine personoplysninger når du:
- besøger et af vores websteder, som muligvis bruger cookies eller andre sporingsværktøjer,
- kontakter os via en online formular, e-mail, telefon, live chat, besøg hos en forhandler eller på anden måde,
- deltager i et spil eller et arrangement eller abonnerer på et af vores nyhedsbreve,
- køber et køretøj eller en service (vedligeholdelse, reparation, garanti, tilsluttede tjenester),
- bruger et køretøj tilsluttet en online tjeneste,
- svarer på en af vores undersøgelser eller tilfredshedsundersøgelser,
- opretter en brugerkonto for at få adgang til vores tjenester fra din computer eller smartphone,
- interagerer med os på sociale medier, herunder via Facebook, Instagram og Twitter "Like", "Del" eller "Tweet" -knapperne på Renault-siderne, hvilket kan føre til indsamling og udveksling af personoplysninger mellem de sociale netværk og os.
Har du via en annonce på Facebook eller Instagram bestilt en prøvetur hos os, videregiver Meta Platforms Ireland Ltd. ("Meta") dine indtastede kontaktoplysninger og øvrige oplysninger, som du har indtastet gennem annoncen, så som bilmodel, nærmeste forhandler og tidspunkt for prøvetur, til os. Meta er selvstændigt dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger på Facebook eller Instagram, og du henvises til at læse Meta privatlivspolitik for nærmere information om Metas behandling af personoplysninger om dig.
Vi kan også få oplysninger om dig gennem andre virksomheder i Groupe RENAULT eller eksterne partnere forudsat vi modtager dit samtykke, når dette påkræves af retsforskrifterne.
3.2 Formål med behandling af personoplysninger
Inden for rammerne af vores forhold og i tråd med den kontekst, hvor dine personoplysninger indsamles, bruger vi dine oplysninger til at :
A - Indledende interaktioner
Formål |
Grundlag |
Opfølgning af besøg på vores websteder eller mobilapplikationer samt administration af disses drift og sikkerhed |
Dit samtykke til cookies gemt/læst på din enhed (se vores cookiepolitik) og vores legitime interesse (at give dig sikre websteder og applikationer), jf. artikel 6, stk. 1, litra a, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Anmodninger om information, skøn/tilbud, testkørsler (og eventuelt inddrivelse af bøder relateret til disse testkørsler) osv. |
Det præ-kontraktuelle forhold opstået som følge af din anmodning eller vores juridiske forpligtelser (fx samarbejde med myndighederne om inddrivelse af bøder), jf. artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Navigation på og interaktion med vores Facebook-fanside |
De kontraktuelle forhold du har som Facebook-bruger), jf. artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). I denne sammenhæng er Renault Nordic AB og Facebook fælles dataansvarlige. Vi henleder din opmærksomhed på det faktum, at Facebook udfører rapportering om aktivitet og statistik i anonymiseret form fra besøg på "fansiden" med henblik på at administrere promoveringen af Renaults aktivitet og kan bruge dem til at forbedre Facebook-reklamesystemet. Du kan få flere oplysninger om, hvordan Facebook behandler personoplysninger, ved at se deres datapolitik, der er tilgængelig på: https://www.facebook.com/about/privacy |
B - Kommercielle forhold
Formål |
Grundlag |
Administration af din bilordre (herunder sporing fra fabrikation til levering), registreringsanmodning, dokumentordre relateret til dit køretøj, kontrakter (vedligeholdelse, udvidet garanti, tilsluttede tjenester), reparationer, garanti (herunder dine anmodninger om support), vejassistance etc. |
For opfyldelsen af en aftale, som du har indgået med os. Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Administration af dine brugerkonti og godkendelseskontroller |
Dit samtykke. Se artikel 6, stk. 1, litra a, i EU Forordning 2016/679 (GDPR).
|
Administration af din deltagelse i fora og grupper |
Dit samtykke. Se artikel 6, stk. 1, litra a, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Håndtering af klager |
Vores legitime interesser for forebyggelse af retssager. Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR).
|
Besvare dine eventuelle anmodninger om at udøve rettigheder i forhold til dine personoplysninger (se afsnittet om "dine rettigheder") |
Vores juridiske forpligtelser ift. kontrol af din identitet. Se artikel 6, stk. 1, litra c, i EU Forordning 2016/679 (GDPR).
|
Administration af vores tilfredshedsundersøgelser samt administration af og svar på dine kommentarer med henblik på forbedring af kundetilfredsheden og vores produkter og tjenester |
Vores legitime interesser for at forbedre vores produkter og tjenester. Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR) |
Administration af vores konsoliderede database over kunder og potentielle kunder |
Vores behandling baseres på et eller flere af følgende grundlag, dit
samtykke, opfyldelse af en
kontrakt med dig, vores retlige forpligtelser, eller på vores legitime
interesser. |
Administration af dit køretøjsforhold, især de forskellige operationer, der udføres på dit køretøj |
Vores legitime interesser som følge af kvaliteten af vores produkter. Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Et køretøj tilbagekaldes på grund af et kvalitetsproblem |
Vores juridiske forpligtelser ift. produktansvar.Vores legitime interesser (for at sikre kvaliteten af vores produkter). Vores legitime interesser i at have et
opdateret og konsolideret overblik over oplysningerne. |
Det er vores mål imødekomme dine behov og krav bedst muligt, når du er i kontakt med vores medarbejdere. For at forbedre kvaliteten af vores tjenester samt uddanne og vurdere vores medarbejdere bliver dine opkald muligvis optaget. Du kan dog modsætte dig dette når som helst og uden grund.
C - Tjenester til opkoblede køretøj og indbyggede applikationer
Formål |
Grundlag |
Sikre din sikkerhed på vejen (f.eks. nødopkald, kollisionsrisikoadvarsel, advarsel om vognbaneskift, hastighedsbegrænser og automatisk nødbremsning) |
Opfyldelsen af den aftale, du har indgået med os, eller vores juridiske forpligtelser. Se artikel 6, stk. 1, litra b og c, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Levere og administrere dine forretningsapplikationer (målrettet reklame, systemnedbrudsassistance, personlig forsikring) |
Dit samtykke eller vores legitime interesser (at give dig relevant indhold) eller af opfyldelsen af den kontrakt, du har indgået med os. Se artikel 6, stk. 1, litra a og f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Sikre sikkerhed i IT-systemer |
Vores legitime interesser for at give dig sikre systemer. Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Aktivering af tilsluttede tjenester og indbyggede applikationer, administrere dine konti og tilknyttede kontrakter |
Opfyldelsen af den aftale, du har indgået med os Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Bekæmpelse af tyveri (indberetning af tyveri, sporing af stjålne køretøjer) |
Opfyldelsen af den aftale, du har indgået med os Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Levere dig tilsluttede tjenester og kørselsassistance applikationer (forhåndsbeskeder, øko-kørsel, parkeringsassistent) |
Opfyldelsen af den aftale, du har indgået med os Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Fjerninspektion (inspektion af køretøj og instrumentbræt) |
Opfyldelsen af den aftale, du har indgået med os Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Levere dig tilsluttede tjenester og tilknyttede indbyggede applikationer |
Dit sam Se artikel 6, stk. 1, litra a, i EU Forordning 2016/679 (GDPR).tykke |
Administrere og forsyne dig med tjenester relateret til dit batteri og tilsluttede tjenester og tilknyttede indbyggede applikationer |
Opfyldelsen af den aftale, du har indgået med os Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Levere dig diagnosticering, service og vedligeholdelse af dine køretøjer, systemer og kort (advarsler relateret til køretøjsdrift, MOT/datopåmindelse, ekstern softwareopdatering, proaktiv vedligeholdelse, forudsigelig vedligeholdelse osv.) |
Opfyldelsen af den aftale, du har indgået med os Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Nogle tjenester eller indbyggede applikationer tilbydes af Google til at give dig kortdata eller interessepunkter i dit køretøj eller på din smartphone. Du kan få flere oplysninger om, hvordan Google behandler dine personoplysninger, ved at konsultere deres datapolitik, der er tilgængelig på: https://policies.google.com/privacy
Når vi sender dig beskeder på dit køretøjs skærm, er vores mål at informere dig om dine serviceaftaler.
Nogle tilsluttede tjenester og indbyggede applikationer kræver muligvis behandling af laceringsoplysninger. Der anmodes om dit samtykke, før oplysningerne behandles. Du kan når som helst tilbagekalde dit samtykke og suspendere denne behandling.
Nogle elektriske køretøjer beder om dit mobiltelefonnummer for at sende dig meddelelser om opladningsstatus for dit bilbatteri. Du kan administrere betingelserne for modtagelse af meddelelser og vælge ikke at modtage dem under fanen "Mine meddelelser".
Vi er forpligtet til at respektere dit privatliv, men vi minder dig om, at det er dit ansvar at informere enhver anden bruger eller køber af køretøjet om betingelserne for behandling af deres personoplysninger af Renault.
D Gennemføre undersøgelser og analyser
Undersøgelser og analyser udføres for at måle vores præstationer, vurdere kvaliteten af vores produkter og tjenester og niveauet for kundetilfredshed og løbende forbedre disse.
Formål |
Grundlag |
Invitere dig til at svare på undersøgelser omhandlende udvikling af nye produkter og tjenester og for at måle vores brandimage |
Dit samtykke Se artikel 6, stk. 1, litra a, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Lave analyser for at måle vores kommercielle præstationer, herunder effektiviteten af vores markedsføringsoperationer |
Vores legitime interesser (for at måle udførelsen af vores aktivitet) Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Forskning og udvikling af vores produkter og tjenester |
Vores legitime interesser (for at forbedre vores produkter og tjenester) Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Sikre kvaliteten af vores køretøjer, reservedele og tjenester, herunder hændelses- og holdbarhedsundersøgelser |
Vores legitime interesser (for at forbedre vores produkter og tjenester) Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Gennemføre analyser for at forbedre kundetilfredsheden |
Vores legitime interesser (for at forbedre vores produkter og tjenester) Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
E - Administrere vores markedsføringsoperationer
Formål |
Grundlag |
Sende reklamekampagner (digitale eller på anden måde) og nyhedsbreve, |
Dit samtykke og/eller vores legitime interesser (for at give dig relevante oplysninger) Se artikel 6, stk. 1, litra a og f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Spil og konkurrencer, begivenheder og sponsorering |
Kontrakten (din accept af reglerne). Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Online målrettet annoncering, tilpasning af indhold |
Dit samtykke til cookies gemt/læst på din enhed (se vores cookiepolitik) Se artikel 6, stk. 1, litra a, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Avanceret analyse til markedsføringstilpasning (profilering) og forbedring af kunde- og markedskendskab |
Vores legitime interesser (for bedre at kende vores kunders og potentielle kunders opførsel og/eller for at give dig relevant indhold) Se artikel 6, stk. 1, litra f, i EU Forordning 2016/679 (GDPR). |
Henvisning til autoriseret forhandler for en bestilt prøvetur |
Aftalen med dig om arrangering af en prøvetur Se artikel 6, stk. 1, litra b, i EU Forordning 2016/679 (GDPR).
|
Vi analyserer vores kunders og potentielle kunders personoplysninger, både de oplysninger, de har givet os direkte (herunder oplysninger relateret til browsing på vores websteder og brugen af vores mobilapplikationer, betinget af dit samtykke) og data fra tredjeparter (betinget af dit samtykke, hvor det er nødvendigt) for at oprette algoritmer, der gør det muligt for os at vurdere og/eller forudsige deres potentielle interesser og præferencer for vores produkter og tjenester (ved hjælp af score og segmentering).
Disse analyser er beregnet til at give dig personligt tilpasset indhold, såsom specifikke tilbud via e-mail, indhold på vores websteder eller tredjepartswebsteder osv. For eksempel kan behandling af disse oplysninger føre til, at vi sender dig tilbud, som sandsynligvis vil være af interesse for dig. Dette giver os også mulighed for at undlade at sende dig reklametilbud, som vi ikke mener passer på dine interesser.
Brug af værktøjer som disse er i lovgivningen defineret som profilering. Vi mener, at det er i vores legitime interesser at forstå vores kunders og potentielle kunders præferencer for at give dem indhold, der opfylder deres behov eller ønsker. Vi har afvejet de respektive interesser og har truffet foranstaltninger for at sikre, at dine grundlæggende rettigheder og friheder ikke krænkes.
Flere oplysninger vedrørende dette er tilgængelige efter anmodning. Hvis du ikke ønsker, at vi sender dig tilbud baseret på profilering, kan du gøre indsigelse ved at følge proceduren i afsnittet "hvordan du udøver dine rettigheder.
3.3 - Hvor lang tid vi opbevarer dine oplysninger
I overensstemmelse med lovgivningen er vi forpligtet til kun at opbevare dine personoplysninger i den tid, det er nødvendig for at opfylde formålet, at imødekomme dine behov eller for at opfylde vores juridiske forpligtelser.
Ved fastsættelsen af denne tid tager vi især hensyn til følgende:
- Varigheden af vores aftale.
- Behandlingstiden af din anmodning eller klage.
- Hvor lang tid din brugerkonto har været åben, medmindre den har været inaktiv i 3 år,
- Din interesse for vores varemærker,
- Behovet for at registrere dine interaktioner med os for effektivt at administrere vores forretningsforhold. Denne periode vil især variere afhængigt af om du har købt et køretøj eller en service såsom reparation, eller om du kun har interageret med os uden at indgå kontrakter med os,
- Vores juridiske eller lovgivningsmæssige forpligtelser (dette er især tilfældet med de tekniske data fra vores køretøjer).
Når vi ikke længere har brug for at bruge dine personoplysninger, slettes de fra vores systemer og registre eller gøres anonyme, så vi ikke længere kan identificere dig. Det kan dog være nødvendigt at arkivere nogle af dine personoplysninger for at være i stand til at behandle en tvist.
4. Hvem har adgang til dine oplysninger
Kun personer som har til opgave at behandle dine oplysninger – fx vedrørende et køb eller service – har adgang til dine oplysniger.
Vi deler muligvis dine personoplysninger med Renault SAS. Vi kan også dele dine personoplysninger med andre virksomheder i Groupe Renault såsom Renault MAI, der har ansvaret for mobilitetsaktiviteter (såsom bildeling) eller datterselskaber, der tilbyder finansielle tjenester, såsom RCI Banque SA, betinget af dit samtykke når dette er påkrævet.
Disse enheder kan fungere som dataansvarlige i overensstemmelse med deres databeskyttelsespolitik eller som databehandlere for at udføre opgaver i henhold til de instruktioner, vi giver dem.
For at behandle hele eller dele af dine personoplysninger anvender vi tiltroede tredjepartsudbydere, der fungerer som databehandlere i overensstemmelse med vores instruktioner og udelukkende på vores vegne, herunder til:
- Hosting, drift eller vedligeholdelse af vores databaser, websteder og mobilapplikationer
- Levering af godkendelsestjenester
- Ledelse af kundeforhold (callcentre, kommunikationsværktøjer osv.)
- Levering af tjenester i forbindelse med vores markedsføring, herunder afsendelse af kommercielle tilbud,
- Organisering af konkurrencer og arrangementer
- Udførelse af undersøgelser.
For alle overførsler af personoplysninger sikrer vi, at vi kun arbejder med pålidelige virksomheder og kontrollerer disse relationer (kontrakter, revisioner, garantier og sikkerhedstest osv.).
I nogle tilfælde deler vi muligvis nogle af dine personoplysninger med partnere, der bruger dem til deres egne formål. I et sådant tilfælde fungerer disse partnere som dataansvarlige, og deres politik for behandling af personoplysninger gælder for de delte oplysninger. Vi sørger for at bede dig om dit samtykke til denne deling, når det kræves af retsforskrifterne, eller i det mindste for at gøre det muligt for dig at gøre indsigelse.
Hvis du har valgt at booke en prøvetur med én af vores autoriserede forhandlere, deler vi dine kontaktoplysninger og dine andre angivne oplysninger med den pågældende forhandler.
Vi kan også tilbyde dig muligheden for at bruge oplysninger fra dine sociale netværkslogin. Vær opmærksom på, at i dette tilfælde deler du dine profiloplysninger med os. De delte personoplysninger afhænger af konfigurationen af den sociale netværksplatform. Bemærk, at disse sociale netværk anvender deres egne datapolitikker.
Endelig kan det være nødvendigt, at vi kommunikerer dine personoplysninger til tredjeparter for at overholde en juridisk forpligtelse (f.eks. For at inddrive en trafikbøde efter en testkørsel) eller en administrativ eller juridisk beslutning.
5. Dine rettigheder
Du har flere rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen.
- Ret til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger, forudsat at du har grunde som er forbundet med din særlige situation, samt retten til at anmode om begrænsning af din behandling af personoplysninger i nogle tilfælde, som fastsat i retsforskrifterne.
- Ret til at gøre indsigelse mod enhver kommerciel anmodning: du kan når som helst bede om ikke at modtage vores kommunikation relateret til vores tilbud, nyheder og begivenheder. Denne ret kan især udøves via linket til afmelding i hver markedsføringse-mail. Du kan også gøre indsigelse mod profilering.
- Ret til når som helst at trække dit samtykke tilbage til de formål, som vi har fået dit samtykke til.
- Ret til information: du har ret til at få klare, gennemsigtige og forståelige oplysninger om, hvordan vi bruger dine personoplysninger og om dine rettigheder. Denne politik er et eksempel på dette.
- Ret til adgang til dine personoplysninger: du har ret til at få oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger (herunder de oplysninger, der bruges, til hvilke formål osv.) og en kopi deraf.
- Ret til berigtigelse: du har ret til at rette dine oplysninger, hvis de er unøjagtige eller ufuldstændige, på trods af vores bestræbelser på at holde dem opdaterede, for at overholde vores forpligtelse til at have opdaterede oplysninger om dig.
- Ret til overførsel af dine data, dvs. under visse betingelser, retten til at modtage de personoplysninger, du har givet os, i et struktureret, almindeligt anvendt edb-format, og til at de overføres til en tredjepart, hvis det er teknisk muligt.
- Ret til sletning (eller ret til at blive glemt): du har ret til at få dine oplysninger fjernet eller slettet. Denne ret kan være begrænset i lyset af vores kontraktuelle eller juridiske forpligtelser (igangværende kontrakt) (især forebyggelse af sagsanlæg).
Endelig har du ret til at indgive en klage til Datatilsynet, www.datatilsynet.dk, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, vedrørende behandlingen af dine personoplysninger. Vi opfordrer dig dog til at kontakte os inden en klage indgives, så vi kan forsøge at løse dit problem sammen.
Hvordan udøver du dine rettigheder
For at udøve dine rettigheder kan du når som helst sende os din anmodning per e-mail til privacy.nordic@rnnordic.com eller med brev til RN Danmark, Industriparken 21A, 1., 2750 Ballerup.
6 Sikkerhed
Dine personoplysninger gemmes på sikrede servere. Vi indfører og kræver af vores databehandlere og partnere passende datasikkerheds- og databeskyttelsesforanstaltninger i tråd med de nyeste teknologier.
Når behandling af personoplysninger indebærer overførsel af data, sikrer vi, at denne overførsel udføres under passende forhold, der sikrer et passende niveau af beskyttelse, sikkerhed og fortrolighed.
Når en digital konto oprettes, er det obligatorisk at indtaste en adgangskode, der overholder vores sikkerhedsstandarder, og det er en del af vores privatlivspolitik. Det er dit ansvar at holde den hemmelig.
Når det er muligt, behandles dine oplysninger inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS).
Nogle af vores tjenesteudbydere eller deres databehandlere er placeret i lande uden for EØS, behandles dine personoplysninger muligvis i disse lande. Nogle af disse lande kan have forskellige regler for personoplysninger end EU-reglerne. I et sådant tilfælde (i) lægger vi særlig vægt på at sikre, at denne overførsel udføres i overensstemmelse med de gældende regler, og (ii) vi indfører garantier, der sikrer et passende niveau af beskyttelse af dit privatliv og grundlæggende rettigheder (især ved hjælp af Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser). Efter simpel anmodning sendt til adressen angivet i afsnittet "Hvad er dine rettigheder?", kan vi give dig mere information om sådanne overførsler (især Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser).
7 ÆNDRING AF INFORMATION
Vi kan ændre disse oplysninger fra tid til anden. Vi informerer dig og/eller søger dit samtykke, når det er nødvendigt eller påkrævet. Vi anbefaler derfor, at du læser denne politik, hver gang du besøger vores websted for at gennemgå den nyeste version.
Version 1, offentliggjort 25 maj 2018
Version 2, offentliggjort 17. december 2020 (Denne nye version 2 er en større revision af den tidligere version. Den er mere tilgængelig og mere omfattende. Her kan du finde alle vilkår og betingelser for brug af dine personoplysninger (især den komplette liste over vores formål). Behandlingen af dine personoplysninger til tilsluttede tjenester og indbyggede applikationer er nu inkluderet i denne politik. Vi giver dig nye oplysninger om profilering. Denne version giver også mere gennemsigtighed om modtagerne af dine personoplysninger inden eller uden for vores gruppe.)
Version 3, offenliggjort 1. Maj 2022. Denne version er opdateret som følge af RN Nordic er blevet privat importør
Version 4, offentliggjort 7. juni 2024. Denne version er opdateret som følge af vores nye tiltag med tilbud om prøvekørsler via Meta.
Konkurrencebetingelser
Ved deltagelse i konkurrencen accepteres følgende betingelser:
Denne konkurrence udbydes af:
RN Danmark, filial af RN Nordic AB Industriparken 21
2750 Ballerup Danmark
CVR: 30600215
Ved deltagelse modtages og behandles dine personoplysninger til brug for konkurrencen. RN Nordic AB er dataansvarlig for behandlingen. Du kan læse mere om vores behandling af personoplysninger og dine rettigheder på https://www.renault.dk/privatlivspolitik. Vinder du lodtrækningskonkurrencen slettes dine personlysninger senest 30 dage efter åbningssæsonen. Øvrige deltagers personoplysninger slettes senest 30 dage efter konkurrencens ophør.
Du skal være minimum 18 år gammel og bosat i Danmark for at kunne deltage i konkurrencen. Det er kun tilladt at deltage en gang i konkurrencen. Der udtrækkes 3 vindere blandt de personer, der har deltaget i konkurrencen. Vinderne kåres d. 14.11.2022.
RN Danmark forbeholder sig retten til at udvælge en ny vinder, hvis vinderen ikke responderer inden for 2 hverdage. Ved spørgsmål omkring konkurrencen bedes du rette henvendelse til RN Danmark på mail: fremtidens.bilister@dentsu.com
Øvrige regler og vilkår